نوشته شده توسط : واتی

این محتوا بر گرفته شده از وب سایت سنگ ایران و ویکی پدیا و stone world است. لطفا تا انتها با ما همراه باشید. صرفا سعی کرده ایم به صورت نقل قول معرفی از بهترین سنگ های مرمریت ایرانی داشته باشیم و البته از وب سایت انگلیسی در جهت بررسی های بیشتر در اثبات دلیل اینکه چرا از مرمریت تنها در فضای داخلی استفاده می شود و در این بین به گزینه هایی برخوردیم که علاوه بر فضای داخلی ساختمان،قابلیت استفاده در فضای بیرونی ساختمان را نیز داشته که در این بین به سنگ لاشتر اشاره کردیم.

محتوای جداگانه ای به بررسی کاربری سنگ ساختمانی برای کف ساختمان پرداختیم و این بخش را به سالن پذیرایی،اتاق خواب ،هتل ،سالن پذیرایی و … دسته بندی کردیم و متناسب با هر کدام سعی کردیم به معرفی سنگ هایی بپردازیم که با شرایط کاربری مربوطه،سازگاری نیز داشته باشد.همانطور که در عنوان اشاره شده است،در این بخش 5 تا از بهترین و کاربردی ترین سنگ های مرمریت مورد استفاده در کف ساختمان را معرفی می کنیم که عبارت اند از :

  • مرمریت دهبید:یکی از برندهای نام آشنا بازار که از آن عمدتا در پروژه های لوکس و لاکچری استفاده می شود.این مرمریت از زمینه رنگ کرم روشن و کرم مایل به سفید برخوردار است و از نظر جنسیت کاملا استخوانی بوده و همین مورد موجب گردیده تا از مقاومت بالایی در برابر ضربه و سایش برخوردار باشد.این برند نسبتا از قیمت بالاتری در بین سنگ های مرمریت در بازار برخوردار است و جهت دریافت اطلاع از قیمت مرمریت دهبید می توانید به بخش مربوطه مراجعه یا با ما در تماس باشید.
  • مرمریت لاشتر:یکی دیگر از برندهای لاکچری ایرانی که دارای زمینه رنگ مشکی و طوسی بوده و بر روی سطح آن خطوط نامنظم سفید قرار گرفته و همین مورد موجب ایجاد طرح و نقش منحصر به فرد بر آن گردیده و یکی از کاربردهای عمده آن استفاده در کف ساختمان است.معادن این برند در اصفهان واقع شده و به همین دلیل به آن مرمریت لاشتر اصفهان نیز گفته می شود.
    • مرمریت صلصالی :معادن این مرمریت در منطقه خوروبیابانک اسفهان واقع شده و دارای زمینه رنگ کرم مایل به سفید به همراه خطوط قرمز و خاکستری رنگ به صورت نوار قلبی است.این برند در سایزهای 50*50 ، 60*60 و فرشی به آسانی در بازار قابل تهیه است و یکی از کاربری های عمده آن نیز استفاده در کف ساختمان است.سنگ صلصالی را می توانید به عنوان یک گزینه اصلی جهت استفاده در ساختمان خود در نظر بگیرید.
  • مرمریت چهرک:این نام به نسبت گمنام تر بوده و از نظر زمینه رنگ دارای بازه رنگ زیتونی ،کرم گلبهی و کرم روشن است.رگه های موجود بر روی سطح آن و همچنین یکنواختی رنگ آن موجب شده تا کاربری آن در کف ساختمان کاملا منحصر به فرد شود.از نظر مقاومت در برابر ضربه و سایش و همچنین جذب آب،در کیفیت قابل قبولی قرار گرفته است.ولی ما به شما برای کاربری کف ساختمان،گرانیت را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها پیشنهاد می کنیم.
  • مرمریت هرسین:این مرمریت از معادن کرمانشاه استخراج می گردد و زمینه رنگ آن سفید و کرم روشن است.از نظر مقاومت در برابر ضربه و سایش در مقایس قابل قبولی قرار دارد.عمده کاربری آن نیز در کف ساختمان است. این مرمریت در ابعاد اسلب ،80*80 ،60*60 ،50*50 و فرشی به راحتی قابل تهیه بوده و قیمت مرمریت هرسین کاملا به ابعاد آن وابسته است.

سنگ مرمریت از نوع سنگهای دگرگون شده برپایه کربنات کلسیم بوده که از کلسیت، دولومیت و کریستالها که به مرور زمان و تحت فشار و حرارت بالا بافت و ساختار آن مجددا متبلور شده و به یک کلسیت بزرگ و رگه دار تبدیل میشود. کانی های تشکیل دهنده اکثر مرمریت ها کلسیت بوده و کانی های دیگری مانند کوارتز ، هماتیت ، لیمونیت و ... است. همچنین مرمریت ها دارای رگه های زنجیره ای استیلولیت می باشد که مثل نوار قلب در بافت سنگ دیده می شود. ظاهر منحصر به فرد آن که شامل موجهایی با طرحهای مختلف و بعضا به رنگهای متنوع و زیبا میباشد آنرا برای بسیاری از استفاده ها به گزینه ای مناسب تبدیل کرده و با توجه به طیف گسترده آن سلیقه های مختلفی را برآورده می نماید. البته بسیاری مرمر را با مرمریت اشتباه می گیرند به دلیل شباهت اسمی که دارند.
سنگ مرمریت مقاومت سایشی و مقاومت فشاری بالایی برخوردار هستند. مقاومت فشاری و سایشی زیاد باعث صیقل پذیری و درخشندگی سنگ خواهد شد.
سنگ مرمریت در برابر سرما و گرما و اشعه نور آفتاب مقاوم نیست و به همین دلیل استفاده از سنگ مرمریت در فضای بیرون ساختمان مناسب نمی باشد.
از ویژگی سنگ های مرمریت میتوان به مقاومت سایشی بالا، مقاومت خمشی بالا، ساب پذیری عالی، تنوع زیاد، چسبندگی خوب با ملات و تخلخل کم اشاره کرد.





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 1 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: